Vilkår & Betingelser for C2C Shop n’ Share Aps

Disse vilkår og betingelser gælder for køb, som foretages på denne webshop www.c2cshop.dk.

Webshoppen ejes af  C2C Shop n’ Share Aps (herefter også kaldet C2C SNS).

Vi vil anbefale, at du læser vilkår og betingelser grundigt igennem inden du handler på webshoppen.

1. Virksomhedsoplysninger

Juridisk navn: C2C Shop n’ Share Aps

CVR-nr: 40140638

Organisationsform: Anpartsselskab (Aps)

Adresse: Borups Allé 126 D, 3. th., 2000 Frederiksberg, Danmark

E-mail: share@c2cshop.dk

Responstid: Indenfor 5 hverdage

2. Bestilling af varer

Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Vi håndterer løbende bestillinger.

C2C SNS bestræber sig på at afsende de bestilte varer indenfor 5 hverdage. Dog kan der være længere håndteringstid i forbindelse med højtider og ferier, eller hvis vi ikke har dine varer på lager. Hvis der er længere håndteringstid, kontakter vi dig via e-mail.

Du er selv ansvarlig for, at de kundeoplysninger, som du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

Processen for din bestilling foregår sådan:

  1. Du afgiver en ordre på webshoppen og modtager en autogenereret e-mail med en bekræftelse på ordren.
  2. Når vi har pakket din ordre sker der ét af følgende:
    1. Ved levering: Du modtager en  e-mail med en faktura som pdf-fil. Du modtager også en mail og en sms med tracking nummer til din pakke.
    2. Ved afhentning: Du har valgt “selvhenter” (uden fragtgebyr) og modtager en e-mail med forslag til, hvornår det er muligt at afhente ordren på vores adresse i København.
  3. Når vi har afsendt/afleveret din bestilling, trækkes pengene for din ordre.
  4. Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din faktura, kan du sende en mail til share@c2cshop.dk.

Nice 2 know om hjælp til din bestilling :

Vi vil gerne hjælpe dig med at foretage det rigtige køb for dig. Skriv en e-mail  til os hvis:

  • Du søger råd eller vejledning om valg af produkter
  • Du søger andre Cradle to Cradle certificerede produkter end dem vi har i webshoppen
  • Du søger yderligere information om varerne eller om Cradle to Cradle end der er tilgængeligt på hjemmesiden.
  • Du ønsker at se produkterne på vores adresse i København, hvor vi har et udvalg af webshoppens produkter på lager. Det skal aftales i den konkrete sag.

Skriv til share@c2cshop.dk. Vi bestræber os på at svare indenfor 5 hverdage.

3. Afbestilling af varer

Du kan afbestille dine varer ved at skrive en e-mail til share@c2cshop.dk inden dine varer er afsendt. Husk at angive ordrenummer og hvilke varer du ønsker at afbestille.

Hvis dine varer er sendt og betalingen for dit køb er trukket, kan du ikke længere afbestille. Dog har du 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dag du modtager varen. Læs mere om dette under “Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)”.

4. Betaling

På c2cshop.dk kan du benytte følgende betalingsformer:

  • Dankort og VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Elektron
  • MasterCard
  • JBC

Der opkræves ikke kortafgift på c2cshop.dk. Vi bruger ikke forsendelse pr. efterkrav, giro eller checks.

Alle opgivne priser i webshoppen er i DKK og inkl. moms og andre afgifter, men eksklusiv porto/levering. Priserne er dagspriser og opdateres løbende.

Betaling for bestilling bliver først trukket på din konto, når vi har afsendt eller afleveret dine varer til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

De oplysninger, du indtaster ved brug af betalingskort, sendes direkte til Nets i krypteret form, dvs. det kun er Nets, som kan læse disse oplysninger. C2C Shop n’ Share har ikke adgang til disse oplysninger.

5. Fragt

Varer bestilt på c2cshop.dk kan leveres i Danmark og kan efter aftale leveres i Grønland,  Sverige, Norge, Island og på Færøerne.

C2C SNS bestræber sig på at afsende de bestilte varer indenfor 5 hverdage. Dog kan det være længere håndteringstid i forbindelse med højtider og ferier eller hvis vi ikke har dine varer på lager. Hvis der er længere håndteringstid, kontakter vi dig via e-mail.

Når vi afsender din ordre er leveringstiden for Postnord typisk indenfor 5 hverdage og for GLS og Bring typisk 1-2 hverdage. C2C SNS er ikke ansvarlig for forsinkelse af leveringstid.

Alle leveringspriser er inklusiv 5 kr. til CO2 kompensation. De 5 kr. til ”CO2 offset” bidrager til at bestillingen er CO2 neutral.

Du er selv ansvarlig for at hente dine varer på det leveringssted du har valgt.

Fragt og fragtgebyr i Danmark

Pakker kan afhentes på et udleveringssted, leveres direkte til privatadresse eller firmaadresse – alt efter hvad du vælger ved bestillingen.

Fragtgebyret afhænger af ordrestørrelsen som anført nedenfor.

  • Ved ‘selvhenter’: Gratis ‘fragt’ fordi du henter din ordre på vores adresse i København. Dette skal aftales ved at sende en mail på share@c2cshop.dk.
  • Ordrer på 750,- kr. eller derover: Fri fragt.
  • Ordrer på mindre end 750,- kr., der sendes til privatadresser, erhvervsadresser eller afhentes på valgt udleveringssted: mellem 55,- og 69,- alt efter valgt levering

Opstår der forsinkelser hos Postnord, GLS eller Bring, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. C2C Shop n’ Share Aps kan ikke drages til ansvar for dette.

Fragt og fragtgebyr udenfor Danmark

Uden for Danmark kan vi ikke garantere en bestemt leveringstid, da leveringen afhænger af det lokale lands postvæsen og eventuelle toldmyndigheder.

Pakker sendes med Postnord, GLS eller Bring. Paller sendes med Danske Fragtmænd.

Ved levering af varer til Grønland, Færøerne, Island, Norge og Sverige opkræves gældende fragtgebyr ved den konkrete bestilling. Send en e-mail til os på share@c2cshop.dk.

For andre forsendelser, inkl. udenlandske forsendelser, beregnes leveringsomkostninger efter Postnords priser. Send en e-mail til os på share@c2cshop.dk.

6. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dato du modtager varen. Du behøver ikke at angive nogen bestemt grund til fortrydelsen. Vær obs på “varer undtaget fortrydelsesretten”.

Hvis du fortryder dit køb:

    • Skal du inden 14 dage fra modtagelse af varen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. (Vær obs på varer undtaget fortrydelsesretten.)
    • Det gør du ved at sende en meddelelse til os herom via e-mail til share@c2cshop.dk. Husk at anføre ordrenummer.
    • Du skal afsende varen inden for 14 dage efter du har givet meddelelse om fortrydelse af dit køb. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb.  Læs mere under returnering.

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved udleveringsstedet eller vores adresse ved “selvhentere”, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette via e-mail.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge https://www.kfst.dk/Forbrugerforhold

Varer undtaget fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, hvor du har fjernet forseglingen/emballagen på varer som af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af rengørings- og vaskemidler, produkter til person- og babypleje mm., hvis emballagen er brudt.

7. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på c2cshop.dk har du ifølge købeloven som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld. C2C SNS yder ikke garanti på varer udover købelovens reklamationsret.

Hvis du ønsker at reklamere en vare, skal du:

  • Inden for ”rimelig tid” efter at have konstateret en fejl/mangel ved varen, give C2C Shop n’ share Aps besked herom via e-mail til share@c2cshop.dk. Husk at anføre ordrenummer.
  • Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Skriftligt beskrive manglen / fejlen og vedlægge en kopi af din faktura.

Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld) og manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, kan du enten få varen ombyttet, repareret, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, og (rimelige) fragtomkostninger refunderes til dig.

Bemærk: Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver, størrelser og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan visning af farver og computerens skærmopløsning variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke som en mangel i købelovens forstand.

8. Returnering

Hvis du skal returnere, skal varerne og en kopi af fakturaen sendes til:

C2C Shop n’ Share Aps

Borups Allé 126 D, 3. th.

2000 Frederiksberg

Danmark

BEMÆRK: Send direkte til ovenstående adresse. Ikke til en pakkeshop eller et posthus – de vil ikke blive afhentet. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Du er også velkommen til selv at aflevere varen på ovennævnte adresse efter aftale med os. Skriv en mail til share@c2cshop.dk.

Need 2 know ved returnering pga. reklamation:

  • Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, hvis du returnerer pga. reklamation.
  • Husk at  vedlægge en kopi af faktura.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Need 2 know ved returnering pga. fortrydelse af køb:

  • Returnerer du fordi du har fortrudt dit køb, betaler du selv fragten.
  • Husk at  vedlægge en kopi af faktura.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
  • Du skal returnere varen senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb.  

BEMÆRK: Du er selv ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten.

9. Varens stand, når du sender den tilbage

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på hæfter du for forringelse af varens værdi. C2C SNS anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

10. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Ved retmæssig returnering får du naturligvis købsbeløbet for varen/varerne tilbage.

Tilbagebetaling af forsendelsesomkostninger afhænger af, om du returnerer, fordi du har fortrudt dit køb eller pga. reklamation. Her er hvad der er gældende i disse to tilfælde:

  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger, da vi sendte varen til dig. Du afholder selv forsendelsesomkostningerne for at sende varen tilbage til os.
  • Hvis du returnerer pga. reklamation, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger og forsendelsesomkostninger du har brugt på at sende varen tilbage til os. Dog afholder vi ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering. For at få dine forsendelsesomkostninger for returnering refunderet, skal du have kvittering på disse.

Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion.

11. Sikkerhed ift. betalingsoplysninger

Alle betalinger på c2cshop.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af Nets.

Alle indtastede bankoplysninger samt indtastninger ved brug af betalingskort er krypterede, og det er kun Nets, der kan læse informationerne. C2C Shop n’ Share Aps har ingen rettigheder hertil.

Når du har godkendt en bestilling og betalt med betalingskort, kan der kun hæves det beløb på din konto, som du har godkendt.

12. Beskyttelse af dine private oplysninger

Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen samt Databeskyttelsesloven.

Vi har brug for disse personoplysninger fra dig

For at du kan foretage køb på c2cshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig og komme i kontakt med dig ang. din bestilling. Personoplysningerne registreres hos C2C Shop n’ Share Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Indehaverne af C2C Shop n’ Share er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

C2C SNS opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet via c2cshop.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjepart.

Du har altid ret til følgende som registreret hos os

Som registreret hos C2C Shop n’ Share har du altid ret til:

  • at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.  
  • at gøre indsigelse mod registreringen (fx rette ukorrekte oplysninger)

Disse rettigheder har du efter Databeskyttelsesforordningen og henvendelse i forbindelse hermed rettes til C2C Shop n’ Share Aps via e-mail til share@c2cshop.dk

13. Forbehold for prisfejl og udsolgte varer

Vi accepterer dit køb ved at sende varen til dig. Vi forbeholder os dog ret til ikke at afsende din bestilling, såfremt der har indsneget sig fejl i beskrivelser og priser vist på c2cshop.dk. Vi tager også forbehold for, at varen kan være udsolgt.

I begge tilfælde informerer vi dig naturligvis om, at vi ikke er i stand til at ekspedere din ordre.

14. Klage over et køb

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via share@c2cshop.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 20. oktober 2019